GROHE Start s-size wastafelmengkraan Es met waste mat zwart 235512432 - Reviews

• Best Reviewed 3 keer jul 2023

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 46 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de GROHE Start s-size wastafelmengkraan Es met waste mat zwart 235512432 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

RickL 10-08-2023

Fijn product

De Grohe wastafelkraan combineert stijl en functionaliteit op indrukwekkende wijze. De strakke vormen en hoogwaardige afwerking voegen een moderne elegantie toe aan de badkamer. De hendelbediening zorgt voor moeiteloze watertemperatuur- en debietregeling. Opvallend is de EcoJoy-technologie die water bespaart zonder prestatieverlies. De installatie verloopt simpel dankzij duidelijke instructies en meegeleverde accessoires. Duurzame constructie getuigt van Grohe's kwaliteit. Of het nu om een snelle handenwas of gezichtsreiniging gaat, de Grohe wastafelkraan biedt een naadloze ervaring. Kortom, met esthetiek, gebruiksgemak en efficiëntie is deze kraan een uitstekende investering voor elke badkamer.

Maria 22-07-2023

Goed product

Een mooie kraan die gewoon doet wat hij moet doen. Installeren ging gemakkelijk. Ziet er goed en degelijk uit. De kraan is makkelijk schoon te maken, maar het blijft een zwarte kraan. Kalk aanslag is duidelijker zichtbaar dan op een andere kleur kraan.

Pluspunten

Minpunten

• Je ziet kalk duidelijk

dddvanoostrom 11-07-2023

Mooi stijlvol product

Een prachtige stijlvolle kraan, die vrij makkelijk te monteren is. Een saaie standaard wasbak is door deze kraan zo omgetoverd tot een wat luxere uitstraling.

Pluspunten

• Makkelijk te monteren
  • Stijlvol

Minpunten

• Wellicht moeilijk schoon te houden met kalk

Ben Huisman 09-07-2023

Gebruiksvriendelijke en kwalitatief hoogwaardige kraan

Vanaf het moment dat je deze kraan uit de verpakking haalt merk je al dat dit een kwalitatief hoogwaardige kraan is. Hij is vrij zwaar en voelt heel erg degelijk aan. De installatie was gemakkelijk met de bijgeleverde tool. De hendel geeft genoeg weerstand waardoor je altijd precies de juiste temperatuur en hoeveelheid water krijgt. Daarnaast ziet het design er heel mooi en strak uit. Ik maakte mij in eerste instantie zorgen dat deze te laag zou zijn maar dat valt heel erg mee. Er is meer dan genoeg ruimte om comfortabel je handen te wassen.

Pluspunten

• Strakke vormgeving
  • Gebruiksvriendelijk
  • Degelijk
  • Gemakkelijke installatie

s*********@d******* 30-06-2023

Nette matzwarte kraan met eenvoudige installatie

Mooie kraan met chique uitstraling in mat-zwart. Omdat we een waterontharder hebben, durfde ik het wel aan om een zwarte kraan te plaatsen voor het toilet. Omdat er alleen koud water beschikbaar is, heb ik zowel de leidingen van zowel warm als koud water op de kraan aangesloten om te voorkomen dat er misschien water gaat lekken uit de loze warmwaterslang.
De kraan is makkelijk te plaatsen dankzij het meegeleverde installatiegereedschap. Deze kunstof steeksleutel heeft ook een schroefdop waarmee je de kraan kunt vastdraaien. Deze zit meestal onhandig diep verstopt achter de wasbak en is lastig bereikbaar. Deze tool maakt dit een stuk eenvoudiger.
De kraan laat zich prima bedienen, voelt kwalitatief goed aan. De 'push to waste' stop is ook prima te monteren ook al is de inbus hiervoor niet meegeleverd. Het is een keurig geheel.

• Installatie

FrankvanBraak 25-06-2023

Mooie stijlvolle zwarte kraan

Hele mooie kraan. Simpel te installeren en aan te sluiten. Klein minpuntje dat ik niet een moer had om de kraan aan te draaien. Heb de moer van de oude kraan moeten gebruiken. Kon de nieuwe in geen enkel zakje vinden.

Verder mooie kraan. Lekt niet. Druipt niet na. Geeft mooie straal water en wisselen van warm naar koud gaat soepel.

Echt hele mooie kraan welke past bij de zwarte douchekraan welke we ook al hadden.

Pluspunten

• Soepel draaiend
  • eenvoudig te installeren

Minpunten

• Ontbrak een bout om de kraan vast te zettten

Shar88 21-06-2023

Stijlvol en eenvoudig te installeren, top product!

Ik heb onlangs de Grohe Wastafelkraan Start S-Size QuickFix Mat Zwart ontvangen om een review over te schrijven, en ik kan niet anders zeggen dan dat ik ontzettend blij ben met dit product.

Wat meteen opvalt, is het strakke, moderne design van de kraan. De matzwarte kleur voegt een echt statement toe aan de badkamer. Dit stijlelement heeft wel als nadeel dat je watervlekken sneller ziet, dus het vraagt wat vaker om een schoonmaakbeurt. Maar dat is een keuze die je bewust maakt voor deze look.

Daarnaast werkt de kraan ook heel fijn. Het water komt snel als je de kraan opendraait, en stopt meteen als je de kraan dichtdraait. Dit maakt de kraan heel makkelijk in gebruik.

Ook de installatie van de kraan was een fluitje van een cent, dankzij het QuickFix systeem van Grohe. De handleiding was duidelijk en ik had geen problemen met het plaatsen van de kraan.

Kortom, ondanks dat ik deze Grohe Wastafelkraan heb gekregen om te reviewen, zou ik 'm zelf zeker ook gekocht hebben. De kraan ziet er mooi uit, werkt goed en was makkelijk te installeren. En ja, je moet 'm misschien wat vaker schoonmaken, maar voor mij is dat het meer dan waard. Ik zou deze kraan dus zeker aanraden aan anderen.

Pluspunten

• Makkelijk installeren
  • Stijlvol design
  • Gebruikersgemak

Minpunten

• Vaker schoonmaken

San 21-06-2023

Grote start S size wastafelmengkraan

De GROHE QuickFix Start is ontworpen met het oog op eenvoud en snelheid. Het installatieproces was helaas helaas helemaal niet eenvoudig maar koste veel tijd en extra gereedschap om deze te monteren.

Wat ik het meest waardeer aan de QuickFix Start is de stevigheid en stabiliteit van het geheel. De bevestigingssystemen zijn solide en zorgen ervoor dat de kraan goed op zijn plaats blijft zitten. Ik heb geen last meer van wiebelen of lekkages, wat een enorme opluchting is.

Bovendien is het ontwerp van de GROHE QuickFix Start esthetisch aantrekkelijk. De strakke lijnen en moderne afwerking passen perfect bij mijn badkamerinrichting. Het is duidelijk dat er aandacht is besteed aan zowel de functionaliteit als het uiterlijk van dit product.

Tot slot wil ik het hebben over de duurzaamheid van de GROHE QuickFix Start. Het is gemaakt van hoogwaardige materialen die lang meegaan en bestand zijn tegen dagelijks gebruik. Ik ben ervan overtuigd dat ik nog jarenlang van deze kraan kan genieten zonder me zorgen te maken over defecten of slijtage.

Al met al kan ik de GROHE QuickFix Start ten zeerste aanbevelen aan iedereen die op zoek is naar een stabiele en duurzame kraan. Het is een fantastisch product dat zijn beloften waarmaakt en mijn badkamerervaring aanzienlijk heeft verbeterd.

Pluspunten

• Kleur en ontwerp

Minpunten

• Lastig te monteren

Laurens 15-06-2023

Chique en Gemakkelijk in Gebruik

De GROHE wastafelmengkraan S-size in mat zwart is een stijlvolle en praktische toevoeging aan elke badkamer. Het matte zwarte ontwerp geeft een chique uitstraling en voegt wat moderniteit toe aan de ruimte. De installatie van de kraan is eenvoudig en vereist geen extra gereedschap. Doordat het een vrrij stevige zware kraan is voelt hij niet goedkoop aan en geeft hij een luxe uitstraling.

Wat deze kraan echt onderscheidt, is de waterbesparende functie. Door de hendel in het midden te plaatsen, wordt alleen koud water afgegeven.

De kraan biedt uitstekend gebruiksgemak met een soepele hendelbediening voor nauwkeurige controle over de waterstroom en temperatuur.

Kortom, deze kraan combineert stijl, functionaliteit en duurzaamheid op een indrukwekkende manier. Met zijn moderne ontwerp, eenvoudige installatie, waterbesparende functie en gebruiksgemak is de GROHE wastafelmengkraan S-size in mat zwart een uitstekende keuze voor iedereen die op zoek is naar een hoogwaardige en esthetisch aantrekkelijke kraan voor de badkamer.

Pluspunten

• waterbesparende functie
  • makkelijk te installeren
  • oogt chique

Minpunten

• snel vlekken op mat zwart

j***************@i********* 13-06-2023

De mooiste kraan

Dit is echt een pronkstuk vind ik zelf.de kraan heeft een hele mooie uitstraling en gemakkelijk in gebruik. Ga er nog een aanschaffen voor een andere wastafel. Ben er zeer tevreden over. Gemakkelijk in onderhoud en schoon te maken,. Heb echt nog nooit zo’n mooie kraan in mijn huis gehad maar het wordt allemaal natuurlijk steeds mooier en meestal beter maar over de kraan maar uite8ndelijk 1 woord. Geweldig!

Pluspunten

• Mooie uitstraling

Larissa 13-06-2023

Erg tevreden over deze kraan. Fijn dat Grohe de kraan in verschillende maten heeft uitgevoerd, deze is perfect voor de wasbak op het toilet, lekker klein maar toch van stevige kwaliteit! Makkelijk te monteren, daar moet je uiteraard wel even goed de beschrijvingen voor lezen en de juiste materialen voor hebben, maar dan is het goed te doen. Ben vooral erg tevreden over hoe de kraan er uit ziet, de kleur is mooi mat en geeft een moderne uitstraling. Zwart zie je natuurlijk wel snel vlekken op maar dat weet je als je deze kleur koopt. Verder fijn in gebruik, geen klachten over, zou voor een andere plek zeker weer dezelfde kopen (maar dan misschien in een andere maat).

Pluspunten

• mat
  • kleur
  • maat
  • installatie

Minpunten

• snel vies

Asym 12-06-2023

Hele mooie, praktische kraan

Ik wilde de badkamer graag een upgrade geven, want de kranen waren wel toe aan vervanging.
De matzwarte kleur staat prachtig in onze badkamer, we hebben dit meteen gecombineerd met een matzwarte regendouche van Grohe. Installatie was echt goed te doen. De instructies zijn duidelijk en je krijgt er zelfs een tool bij. De kraan werkt soepeltjes en voelt degelijk aan. Enige nadeel aan matzwart sanitair is het schoonhouden ervan, maar dat is zo gedaan.

j*************@h********** 11-06-2023

Wastafelmengkraan van grohe

Ik heb gekozen voor deze wastafel mengkraan omdat ik in de sta caravan maar een kleine kraan nodig hebt. De vorige lekte en was nodig aan vervanging toe. Deze kraan ziet er hip uit door de mat zwarte kleur. Tijdens het installeren heb ik gebruik gemaakt van de beschrijving en het was zelfs voor mij prima te doen. Ik misde wel twee ringetjes in de doos maar ondanks dat heb ik de kraan goed kunnen installeren. Heel fijn eraan is dat er geen vingers op het mat zwarte design achterblijven iets wat ik bij mijn keukenkraan wel heb. Ik kan dit product zeker aanbevelen.

Pluspunten

• Mat zwart
  • Niet te groot
  • Makkelijk te installeren

Minpunten

• In de doos misde twee ringetjes

Roos1997 09-06-2023

Mooie kraan van grohe!!

Een hele mooie kraan voor een leuk prijsje! De kraan kwam meteen de volgende werkdag binnen. Er zit ook een ding bij voor het putje wat heel handig is. Nu heeft namelijk alles dezelfde matte kleur. Wij hebben een nieuwe wastafel van ikea gekocht en deze past er perfect op! Het heeft niet lang geduurd om deze kraan te monteren. We waren in vrijwel 10min klaar! De kraan lekt niet, is erg mooi zwart (mat) gekleurd en van alle gemakken voorzien! We hebben nu twee badkamers dus er zijn van plan om nog een kraan te kopen. Deze word zeker nog een keer gekocht!!

Pluspunten

• Mooie kleur
  • Dropt niet na

Minpunten

• Niks

k**********@h********** 04-06-2023

Aanrader!

Ik ben erg blij met de GROHE Start s-size wastafelmengkraan Es met waste mat zwart. Wat een prachtige kraan. Hij is heel mooi qua design en de kleur is mijn inziens ook perfect. We hebben er al meerdere complimentjes op gekregen inmiddels. Verder is hij gemakkelijk te installeren (ondanks dat ik compleet niet handig ben) en doet hij wat hij moet doen. Aanrader!

CeesL 02-06-2023

Mat zwarte kraan, voldoet aan verwachtingen

Degelijke mooie mat zwarte kraan!

Hij voelt lekker zwaar, wat ik persoonlijk fijn vindt.Past perfect op een wc-wasbakje en ziet er luxe uit.
Waar ik hiervoor een "goedkoper" simpele kraan had welke vaak lekte, voelt deze kraan als meer kwaliteit

Er zit een op het oog-handig hulpje bij om te installeren, welke ik als eigenwijze vent niet gebruikt heb.
Ik ben erg tevreden.
Hoe de onderkant van de kraan bevestigd aan de wasbak kan beter, want deze is wel gevoelig voor wat vuil. 't sluit net niet lekker aan, maar goed. Het blijft tenslotte een wc kraan.
Ik verwacht hier geen negatieve feedback van te krijgen van mijn gasten

Pluspunten

• Mat zwart
  • Voelt solide

vodi 01-06-2023

Mooie chique kan met handige functie waterbesparing

Dit is echt een hele mooie kraan. Mat zwart wat echt heel chique oogt. De makkelijke manier om hem te installeren zorgt ervoor dat echt iedereen dit kan. Alles is aanwezig dus gereedschap is niet nodig. Het materiaal is ook zwaar en daardoor ook niet een goedkoop uiterlijk. Ik vind het heel handig dat de kraan waterbesparende functie heeft door in het midden koud water te geven. Met drie kinderen die nogal eens onnodig water laten lopen, is dit een uitkomst. Ook als je wel warm wil is dit makkelijk te regelen. Kortom echt een aanrader en ik wil meer van deze kranen.

Pluspunten

• Kleur
  • Mooi zwaar materiaal
  • Waterbesparing

Bella 31-05-2023

Prachtige kraan die voldoet aan alle verwachtingen

De kraan installeren was lastiger dan gedacht maar toen het eenmaal gelukt was, was ik enorm blij. De zwarte, matte look is echt heel mooi en chique en voelt zacht aan. De waste stop is ook erg mooi erbij en werkt gemakkelijk door er zacht op te drukken. Je kan ze beter wel droogmaken na gebruik want er komen wel snel vlekjes op. Maar dat heb je natuurlijk al gauw op zwart. De kraan beweegt soepel van links naar rechts. Er komt een fijne straal uit de kraan en hij voldoet aan mij verwachtingen. De prijs-kwaliteitsverhouding is goed. Deze kraan is echt een aanrader!

Pluspunten

• Mooi mat zwart
  • Fijne straal

Minpunten

• Lastig te installeren

Tessaos 30-05-2023

Fijne kraan

Ik ben enorm blij met deze mooie zwarte kraan van Grohe. Dit mooie product is een goede aanwinst voor mijn badkamer. De straal van het water is prima en de bijpassende details maken het helemaal een mooi geheel. Het is eenvoudig om de kraan te installeren, zonder verdere ingrijpende aanpassingen.

Boysmom 28-05-2023

Goede prijs/kwaliteit

Wij waren op zoek naar een waterbesparende kraan. Toen ik de kans kreeg om deze te testen, heb ik die kans met beiden handen aangepakt. Bij binnenkomst was ik meteen enthousiast over het uiterlijk van de kraan; goed van vorm en een mooie matzwarte kleur. De installatie verliep vlot, we hebben geen voorkennis hiervoor. Ook in gebruik erg tevreden, waterbesparend en nog steeds een prima straal. Ik moest wel even wennen aan het systeem, recht naar voren is nu koud. Hij draait alleen naar links, om daarmee warmer te worden. Dit wende overigens erg snel.

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit
  • Uitstraling
  • Solide materiaal

a*************@o********** 24-05-2023

Een mooie stevige kraan met een luxe uitstraling

Deze GROHE Start s-size wastafelmengkraan in mat zwart is een prachtige kraan om te zien.
Zeker een aanwinst in je badkamer. Ziet er luxe uit.
Er staat quick fix installatie, maar dat viel bij ons wat tegen. We zijn er wel uitgekomen maar duurde hier wel 2 uren. Ook de afvoerplug was bij ons wat moeilijker te installeren. Maar is uiteindelijk gelukt. Ook heel handig in gebruik. Je drukt er op om te sluiten en nog een keer om het te openen.
De hendel van de kraan draait soepel van koud naar warm.
Geeft een zachte straal.
Het is een mooie stevige kraan.
Het enige nadeel is dat je de kraan elke keer na gebruik moet afdrogen omdat je er anders kringen en kalkaanslag op krijgt. Geldt ook voor de afvoerstop.
Verder ben ik er heel bij mee.

Pluspunten

• Luxe en stijlvolle uitstraling
  • Gemakkelijk te bedienen
  • Zuinig in gebruik
  • Robuuste en duurzame kraan voor lang gebruik.

Minpunten

• Elke keer afdrogen tegen kalkaanslag

namems 23-05-2023

Mooie en degelijke kraan

Hele mooie mat zwarte kraan die ik mocht testen. Past perfect bij andere attributen in de badkamer. Er zat een handige tool bij die het monteren echt gemakkelijk maakte. Wat ik ook mooi vind is dat het een waterbesparende kraan is en dat deze zwaar en degelijk aanvoelt. Echter werkte bij mij de bijgeleverde QR code voor het installatiefilmpje niet. Daarnaast paste het afvoerputje helaas niet in onze wasbak, jammer want die zag er wel mooi uit. De hendel van de mengkraan lijkt, als je deze helemaal naar rechts(uit) draait net iets naar rechts te staan t.o.v. de kraan zelf, dat oogt m.i. net niet perfect, je zou deze parallel met de kraan verwachten. Al met al best een aantal kleine minpuntjes voor de prijs maar het is uiteindelijk een degelijke en mooie kraan die zijn werk verwacht ik nog jaren goed zal doen.

Pluspunten

• Handige tool meegeleverd
  • Gemakkelijk te installeren
  • Zeer degelijk
  • Mooi ontwerp
  • Waterbesparend

Minpunten

• Zwart laat snel kalk zien
  • Hendel niet parallel met kraan
  • afvoer paste niet

j************@h********** 22-05-2023

Prachtige kraan

Ik mocht deze kraan testen. Ik zat een klein beetje op tegen de installatie ondanks dat de verpakking zei dat het makkelijk was. Daar was niets aan gelogen. Binnen 20 minuten was de oude kraan eraf en de nieuwe erop. De tool die wordt meegeleverd is ideaal. Je hebt geen extra gereedschap nodig. Het was voor mij alleen niet geheel duidelijk welke aansluiting warm water is en welke koud water. Maar ook dit is gelukt. Het is een mooie zwarte kraan. Het ziet er chique uit bij onze mat zwarte kastjes. Er staan twee puntjes op om warm en koud aan te geven. Dit vind ik vooral fijn voor de kinderen.

Pluspunten

• Zwart
  • Makkelijke installatie

Minpunten

• Schoonmaken met een speciaal product

Anne 20-05-2023

Makkelijk te installeren

Ik ben ondertussen een paar weken in bezit van de Grohe wastafelkraan. Toen ik hem binnenkreeg, viel mij direct op dat de kraan van hoge kwaliteit is. Ik merkte direct dat dit voor een echte upgrade in mijn badkamer zou zorgen. Zelf ben ik niet handig, maar toen ik hem uitpakte, merkte ik dat alles goed omschreven was en de benodigde materialen waren meegeleverd. Ik was aangenaam verrast dat ik dit zelf kon. Binnen een paar minuten had ik de kraan eraf gehaald en de nieuwe geïnstalleerd. Ook de functie om hem van warm naar koud te zetten gaat gemakkelijk. De kraan valt nu super goed op in mijn witte badkamer, een echte eyecatcher. Kortom, ik ben tevreden over deze wastafelkraan en zal in de toekomst zeker vaker Grohe producten kopen.

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • Uitstraling kraan

jelle1805 18-05-2023

Mooie zwarte kraan

Inmiddels een aantal weken de kraan in mijn bezit. De kraan had ik via bol.com besteld en was de volgende dag in huis. Was goed en stevig verpakt.

Tijdens het openen van de doos kwam ik er achter dat er ook een stop voor de wastafel in de doos zat. Dit was dezelfde kleur als de kraan.

De installatie staat goed uitgelegd en je krijgt een tool bij waarmee je de kraan kan monteren. Iedereen zou deze kraan kunnen monteren.

De kraan zelfs is zwart en komt best snel kalkaanslag op de kraan. Dit maak ik meerdere keren per week schoon en dan blijft de kraan mooi zwart.

De kraan zelf heeft een warm en koud functie wat ideaal is om je handen met warm water te wassen.

Pluspunten

• Warm en koud water
  • Stop voor de wastafel inbegrepen

Minpunten

• Kalkaanslag snel te zien